Project Description

Asiakkaasi ovat siirtyneet verkkoon – myytkö sinä siellä?

Ajaton Uutiset   •   Huhtikuu 2020

Sosiaalisen etäisyyden ja karanteeniolojen aikana ihmiset viettävät aikaa Internetissä enemmän kuin koskaan. Kulutus on siirtynyt verkkoon ja sen myötä myös kynnys verkosta ostamiselle madaltunut – sellaisissakin tuotekategorioissa, joiden verkkokulutusta on vielä aiemmin puntaroitu. Esimerkiksi ruokaostosten tekemistä verkossa harjoittelevat nyt kaikki sukupolvet. Se lisääntynyt aika, joka käytetään verkossa viihtymiseen tai tilannetietojen päivittämiseen altistaa nyt myös enemmän digitaaliselle mainonnalle.

Tilanteen tasalla olevien verkkokauppojen kerrotaan voivan paksusti. Myönteisen verkkoasiointikokemuksen tarjoaminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan, jotta asiakkaat saadaan jäämään verkkoasiakkaiksi myös tilanteen normalisoituessa.

Myynti tapahtuu nyt verkossa

Viimeistään nyt on aika vahvistaa omaa liiketoimintaa myös verkossa.

Kivijalkamyymälöiden on hyvä siirtyä monikanavaiseen myyntiin, jossa myymälä ja verkkokauppa tukevat toisiaan. Molemmat toimivat tasavertaisina kauppapaikkoina, jotka palvelevat erilaista kuluttajakäyttäytymistä. Kriisiaikana verkkokaupan merkitys korostuu hetkellisesti, ja normaaliaikana se ohjaa asiakkaita takaisin myymälään.

Verkkosivuilla voidaan toteuttaa muitakin kaupallisia tavoitteita kuin tuotteiden myynnin lisäämistä. Näitä ovat esimerkiksi tarjouspyyntöjen, ajanvarausten tai muiden yhteydenottojen määrä sekä yrityksen osoitteen selvittäminen.

Jos yrityksellä on jo verkkosivut tai verkkokauppa, tulisi tarkastella, kuinka niistä voidaan tehdä entistä houkuttelevammat ja myyvemmät. Kun sivusto on ajan tasalla, on sinne ohjaavan digimarkkinoinninkin tekeminen kannattavaa.

Tarvitseeko sivustosi päivitystä?

Yrityksesi tarvitsee verkkosivujen tai -kaupan päivityksen, jos…

  • Sivusto ei tuo myyntiä.
  • Sivusto ei toimi mobiililla.
  • Sivusto ei näy Googlen hakutuloksissa.
  • Sivusto ei ole pysynyt liiketoiminnan kehityksen tahdissa mukana.
  • Sivusto ei sovi brändiin tai näyttää vanhalta.
  • Sivustolla on korkea välitön poistumisprosentti. Tämä tarkoittaa sitä, että vierailija poistuu sivuilta ennen kuin on klikannut mitään linkkiä. Tämän tilaston voi nähdä muun muassa Google Analyticsista. Jos määrä on yli 60%, sivustosi voi kaivata uudistusta.
  • Sivut latautuvat hitaasti. Syynä voi olla esimerkiksi kömpelö koodaustyö, suuret kuvatiedostot, kuormittavat lisäosat tai hitaus palvelintarjoajan päässä.
  • Verkkosivuja ei voi päivittää. Toisinaan käy niin, että verkkosivut jäävät rakentamisen jälkeen oman onnensa nojaan. Vuosia myöhemmin verkkosivujen rakentajaa ei tavoiteta eikä yrityksen omistaja pääse muokkaamaan tietoja. Tuolloin verkkosivut tulee ehdottomasti purkaa ja rakentaa tilalle uudet.

Sivujen kehittämiseen ja rakentamiseen ei tarvita IT-insinööriä, vaan luotettava kumppani, jolla on kaupallista silmää ja taitoa rakentaa toimivat verkkosivut.

Hyödynnä ilmainen sparraus

Tarjoamme yrityksellesi ilmaisen sparrauksen: teemme katsauksen siitä, millaisia toimenpiteitä liiketoimintasi verkkoon vieminen vaatii tai miten nykyisen verkkosivusi tai verkkokauppasi myyntiä voitaisiin kasvattaa.

Konsultaatio on veloitukseton, tartuntavaaraa ei ole ja se ei sido sinua ostamaan palveluitamme. Ota siis yhteyttä!

Ota yhteyttä

Silja Seilo
Markkinoinnin suunnittelija

Aiheeseen liittyvää

mainostoimisto referenssit

Nyt lykästi paremman kerran.

TÄSTÄ OLIS NIMITTÄIN MAHDOLLISTA OTTAA YHTEYS ALAN AMMATTILAISIIN!

Ota yhteyttä!