Project Description

CASE: cBOOKER

ILMEPAKETTI, VERKKOSIVUT JA SOVELLUSSUUNNITTELU

Projekti

Loimme asiakkaallemme cBookerille brändi-ilmeen ja uudet verkkosivut. Vastasimme myös cBooker-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelusta (UI-suunnittelu).

mainostoimisto tampere

– Logon ja ilmeen suunnittelu
– Verkkosivujen suunnittelu
– Verkkosivujen tuottaminen
– Sovelluksen UI-suunnittelu

”Kun valitsen kumppania markkinointiin, toivon kolmea asiaa: joustavuutta, kuuntelukykyä ja sopivasti näkemystä. Ajattomassa yhdistyvät nämä kaikki ja lopputulos on meidän, mutta ennen kaikkea asiakkaidemme mielestä upea ja vakuuttava.”

Lauri Alasaukko-oja, cBooker

Toteutus

cBooker on B2B-myynnin tehostamiseen kehitetty palvelu, joka toimii sovelluspohjaisesti. Uusi yritys tarvitsi oman logon ja yritysilmeen, ja brändin rakennushommiin lähdettiinkin brändi-ilmeen suunnittelulla.

Ilmeen valmistuttua päästiin suunnittelemaan cBookerin verkkosivustoa. Se päätettiin toteuttaa toiminnan alkuvaiheeseen soveltuen one-pagerina eli yhden sivun sivustona. Vaikka työpöydällä suunniteltiinkin vain yhden sivun sivustoa, oli alusta asti selvää, että sen ei tarvitse tarkoittaa tylsää tai sisällöltään suppeaa toteutusta.

Päinvastoin – kun viestinnän keskiössä on toiminnan tehostamista tarjoava, älykkääseen teknologiaan perustuva sovellus, on syytä vakuuttaa vastaanottajat heti ensisilmäyksellä siitä, että palvelu on tehty vauhdilla kehittyvään sovellusmaailmaan sopivaksi – käyttäjälähtöiseksi.

 cBookerin tapauksessa sivua elävöitettiin läpi sivun jatkuvalla grafiikalla, rikkonaisilla linjoilla sekä hyvillä, selkeillä havainnekuvilla. Ilmeessä limittyvät dynaamiset neonvärit, jotka liukuvat toisiinsa ohjaten käyttäjän huomiota ja selailukokemusta. Asiakkaan verkkosivuihin pääset tutustumaan: www.cbooker.fi

Sovelluksen UI-suunnittelu (käyttöliittymäsuunnittelu)

Verkkosivusuunnittelun ja -toteutuksen lisäksi vastasimme myös varsinaisen sovelluksen UI-suunnittelusta eli käyttöliittymäsuunnittelusta. Käytännössä suunnittelu sisälsi sovelluksen sisältämien visuaalisten elementtien, kuten CTA-painikkeiden ja muiden interaktiokenttien sekä lopullisen värimaailman ja värien käytön määrittelyä. Brändin visuaalinen identiteetti saatiin hienosti siirrettyä myös sovellusmaailmaan.

Sovelluksen toimivuudella on valtava rooli brändikokemuksen muodostumisessa. Kuten verkkosivuprojekteissa, myös sovelluksen ulkoasun suunnittelussa tärkeintä on visuaalisuuden ja käytettävyyden tasapainosta huolehtiminen. Nykyaikaisen jalostuneet sovellusten käyttötottumuksemme asettavat riman korkealle ja on ilmiselvää, että sovelluksia, joita koetaan miellyttäväksi käyttää, käytetään enemmän.

mainostoimisto referenssit

Nyt lykästi paremman kerran.

TÄSTÄ OLIS NIMITTÄIN MAHDOLLISTA OTTAA YHTEYS ALAN AMMATTILAISIIN!

Ota yhteyttä!