Project Description
CASE: MUOTOTERÄ
ILMEPAKETTI JA VERKKOSIVUT
Projekti
Suunnittelimme ja toteutimme Muototerälle uuden yritysilmeen sekä verkkosivut. Verkkosivut saivat visuaalisen muodonmuutoksen lisäksi lisätoiminnallisuuksia – muun muassa sivuston mobiiliresponsiivisuudesta ja SEO-optimoinnista on huolehdittu.

– Logon ja ilmeen suunnittelu
– Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus
”Lopputulokseen olemme erittäin tyytyväisiä. Koko prosessin ajan Ajattoman henkilökunta on pystynyt vastaamaan korkeisiin odotuksiimme ja jopa ylittänyt ne. Brändiuudistus suunniteltiin parhaiten meille ja teollisen toimintaympäristöömme sopivaksi aina pienintäkin yksityskohtaa myöten. Olemme erittäin tyytyväisiä Ajattoman henkilöstön sitoutumiseen ja vastuunottoon niin projektin aikataulun kuin sisällönkin osalta. Yhteistyö on ollut helppoa, suoraviivaista ja ehdottoman tehokasta. Olemme löytäneet hyvän viestintäyhteistyökumppanin ja tästä on hyvä jatkaa yhdessä.”
Risto Kallio, Muototerä Oy
Toteutus
Projekti alkoi asiakkaan tarpeesta modernisoida yrityksen visuaalinen ilme ja verkkosivut – vuonna 1955 suunniteltu logo ja mobiililla toimimattomat verkkosivut eivät nimittäin vastaa muutoin nykyaikaistuneen yrityksen brändiä.
Muototerälle ja vesileikkuri-tuoteperheelle FinJetille luotiin yhteinen logo, joka nostaa hattua vanhan logon vesiteemalle. Väriksi valittiin vahva sininen. Myös hakeseula-tuote FinScreen käyttää kyseistä tunnusta, jolloin tunnusväri on metsäisen vihreä.
Toimistoympäristöön luotiin rollup-mainokset, joilla viestitään brändimielikuvaa voimakkaasta, pohjoismaisesta tuotteesta. Tuotteet esitetään niin rollupissa kuin verkkosivuillakin suurina, innovatiivisina ja tehokkaina laitteina.
Verkkosivujen modernisointi piti sisällään uusitun ilmeen, mobiiliresponsiivisuuden parantamisen, SEO-optimoinnin sekä FinJetin nostamisen verkkosivujen pääbrändiksi. Verkkosivujen vesileikkurirakennin, jolla asiakas voi suunnitella tarpeidensa mukaisen vesileikkurin, on myös modernisoitu. Laajempi ja informatiivisempi rakennin on nyt myös mobiiliresponsiivinen, jolloin erillisen puhelinapplikaation merkitys on vähentynyt.
Myös FinScreen sai omat kevyet verkkosivut. Sivujen teemassa näkyy Muototerän sivuilta tuttu tummansininen ja kuvien suureellisuus, mutta FinScreenin brändille uskollisella twistillä.
Projektia toteuttamassa

Maaju
Projektinhallinta

Lassi
Graafinen suunnittelu
Verkkosivut

Maaju
Projektinhallinta

Lassi
Graafinen suunnittelu
Verkkosivut