MARKKINOINTIA JA MIELENRAUHAA

mainostoimisto tampere

Markkinointisuunnitelma tuo mielenrauhan. Se on runko, jota toteuttamalla voidaan olla varmoja siitä, että markkinointia tehdään oikeaan aikaan, oikea määrä, oikeassa paikassa ja oikeille ihmisille. Sinne tänne roiskimisen voi unohtaa. Suunnitelmassa huomioidaan myös kaikki markkinointikanavasi, ovat ne sitten printissä, digissä tai fyysisessä ympäristössä.

Markkinointisuunnitelman koostaminen lähtee liikkeelle yrityksesi tavoitteista.  Ne voivat liittyä esimerkiksi työnantajamielikuvan vahvistamiseen, tunnettuuden kasvattamiseen tai liidien hankkimiseen. Pohdimme, millaisia viestintäteemoja niistä voitaisiin johtaa: miten kertoa asiantuntijuudesta, miten viihdyttää ja palvella tai tarjota tietoa.

Sen lisäksi selvittämme unelmiesi asiakkaasta kaiken – likaisimpiakin yksityiskohtia myöden. Kun tiedämme, kelle puhumme, osaamme valita sopivat kanavat ja sovittaa sanamme oikein. Markkinointisuunnitelman viestintäteemat puretaan konkreettiselle tasolle sisältökalenteriksi. Vuosikalenteriin sidottu sisältökalenteri sisältää kanavittain kaikki toteutettavat julkaisut.

HOMMA MENEE NÄIN:

1. TAVOITTEET JA
TEEMAT

Määritellään yrityksesi tavoitteet ja niiden toteuttamiseen parhaiten soveltuvat viestinnälliset teemat.

2. YLEISÖ JA KANAVAT

Määritellään kohderyhmät ja sen myötä kanavat, joissa kyseinen yleisö voidaan tavoittaa tehokkaimmin.

3. VALMIS MARKKINOINTISUUNNITELMA

Markkinointisuunnitelmasi on valmis toteutettavaksi. Jaetaan vastuut sen toimeenpanemisen osalta.

SAISKO TÄSTÄ JOTAIN SOMEEN?

Sosiaalisten kanavien rooli markkinoinnin kanavina voimistuu. Ne mahdollistavat aidon vuorovaikutuksen asiakkaiden kanssa ja luovat näin uudenlaisen alustan kasvattaa tunnettuutta ja madaltaa asiakkaan yhtedenottokynnystä. Suunnittelemme ja tuotamme asiakkaillemme vahvoja viestinnällisiä kokonaisuuksia erityisesti sosiaaliseen mediaan.

Lue lisää somemarkkinoinnista

KAIKKEA MUUTA KUIN MIELENRAUHAA?

Tilaa ilmainen markkinointikatsaus!

mainostoimisto tampere

Mikä on viimeisin suurempi panostus markkinointiisi? Jäikö mietityttämään, olisiko jotain voinut tehdä toisin? Kysy meiltä, miten homma meni! Toimenpide-ehdotukset eivät sido sinua mihinkään.

mainostoimisto referenssit

Tehoja markkinointiin?

PYKÄLÄ TAI KAKS, SÄÄDETÄÄNKÖ VAIKKA HETI!

Ota yhteyttä!